De ontwikkeling van doelgroepenvervoer staat nooit stil. Alle medewerkers van Trafficon volgen deze ontwikkelingen nauwlettend en wij schrijven hier regelmatig over. Hier leest u onze blogs en het nieuws over doelgroepenvervoer. En we geven daarin ook handige tips.
De laatste tijd ervaren klanten van verschillende vormen van gemeentelijk doelgroepenvervoer (leerlingenvervoer, jeugdwetvervoer, WMO-vervoer, Regiotaxi en vervoer naar dagbesteding) steeds vaker dat vervoerders niet altijd meer de kwaliteit kunnen leveren die ze gewend zijn of mogen verwachten. Resultaat: veel en veelal terechte klachten. Daarbij wordt vaak het chauffeurstekort...
Lees verderHet Sociaal Fonds Mobiliteit heeft aangekondigd dat de NEA-index 2023 pas op 14 november 2022 bekend wordt gemaakt. Dit late tijdstip wordt verklaard door het uitblijven van een akkoord over de CAO. Door deze paar weken krijgen CAO-partijen nog een paar extra weken om een akkoord te sluiten....
Lees verderOoit vertelde een ervaren adviseur in contractvervoer mij tijdens een excursie dat de sector en de opdrachtgevers bleven hangen in oude processen en denkbeelden. De vernieuwingskracht was volgens hem te laag en daardoor ook gevaarlijk. Stilstand kan achteruitgang betekenen. Hij wilde innovatie gaan aanjagen. Als ambtenaar juichde ik...
Lees verderToch ook maar even als artikel in de nieuwsbrief: Nu besteedt de Kamer ook aandacht aan het chauffeurstekort in #leerlingenvervoer #regiotaxi en #zorgvervoer. Dat is mooi, maar ook wel laat. Ik hoop dat iedereen bedenkt dat het tekort al groeide voor Corona (start in 2019). We moeten dus verder terug om alle...
Lees verderTaxibedrijven die het kunnen financieren lokken medewerkers ineens met een tekenbonus. Misschien onderhand wel bekend, maar het taxi-/zorgvervoer is een van de branches die te maken hebben met oplopende chauffeurstekorten. Bedrijven kunnen klanten steeds moeilijker kwaliteit blijven bieden door tekort aan personeel. In eerdere blogs is daar ook...
Lees verder