De ontwikkeling van doelgroepenvervoer staat nooit stil. Alle medewerkers van Trafficon volgen deze ontwikkelingen nauwlettend en wij schrijven hier regelmatig over. Hier leest u onze blogs en het nieuws over doelgroepenvervoer. En we geven daarin ook handige tips.
Klachtafhandeling in doelgroepenvervoer en leerlingenvervoer is erg belangrijk. Vooral omdat het gaat om het bieden van kwalitatief hoogwaardige diensten aan kwetsbare groepen zoals ouderen, mensen met een beperking en leerlingen. Zeker ook in de huidige tijd waarin het aantal klachten door chauffeurstekort tijdelijk hoger is. Een effectieve klachtafhandeling...
Lees verder“Trafficon: erkend leerbedrijf voor drie opleidingen” was de titel van een enthousiast artikel van een jaar geleden. We zijn nog steeds enthousiast en het enthousiasme groeit. Inmiddels hebben 2 studentes hun stage bij ons gelopen. Momenteel vullen 2 studenten hun stageplek hier in. Via de volgende link kun...
Lees verderOver oorzaken en oplossingen van problemen leerlingenvervoer. Inmiddels zijn de scholen overal al weer gestart. Het leerlingenvervoer dus ook. In deze opstartfase duurt het altijd even voordat alle ritten goed verlopen. Dit jaar lijkt het op een aantal plaatsen wat langer te duren. Vervoerders krijgen daar hun planning...
Lees verderVan openbaar vervoer naar publieke mobiliteit? Dit is de centrale vraag van Mobycon-adviseur Mirjam de Bok in OV-Magazine. Het inspireerde mij tot deze blog met de titel: van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit of? Mirjam de Bok analyseert daarvoor de definitie van openbaar vervoer in de Wet personenvervoer...
Lees verderMobility as a Service (Maas) en inclusiviteit? Steeds vaker worden MaaS diensten gepresenteerd als een van de oplossingen voor bereikbaarheid en duurzaamheid. Een mooie ontwikkeling, maar een onderwerp krijgt misschien nog te weinig aandacht. Zijn MaaS diensten wel toegankelijk en interessant voor mensen van alle leeftijden en ongeacht...
Lees verder